Första jobbdagen !

Tjenare tjenare bloggen!
Nu har alla vi tre jobbat vårat första pass och alla är sketa trötta, vi ska snart gå och lägga oss.

Cristina - (Servering) Jag har dukat fram på många bord av dom gäster som skulle äta, runt 60st.
Sen kom gästerna och då började vi att servera, alla skulle ha 3rätters middag. Men dom andra som servera 2st till sa inte ett skit till mig utan jag fick gå runt och köra på bara, men sen när dom sa något så fattade jag inte ett skit ! men det gick bra det är som vanligt att servera. 
Är helt slut har sprungit runt och inte vilkat 1sekund. Men det är endå sköna pass, är ledig två dagar i veckan!
Imorgon börjar jag halv 7 på kvällen och ska gyma efter det att jag har vaknat!
GODNATT


Patricia - (Reception) Idag har jag fått gått egenom allting i själva receptionen och även hur man använder alla program mm.. Hjälpt till med diverse saker som folk har behövt hjälp med, efter som det är låg säsong så är det dock väldigt lite gäster och aktivit på hotellet så jag fick sluta lite tidigare en vad jag skulle gjort. En så länge har jag bara träffat toppen arbetskamrater super trevliga och hjälpsamma. Har även fått shcema som är helt okej med bra pass och ledig minst 2 dagar i veckan så finns inget att klaga på! :) Nej nu ska jag hoppa i sängen godnatt!

Mimmi - (kök) Jag började med att skära grönsaker och höl på med förrätten  och sedan efterrätter. väldigt svårt att höra av dom norska säger för inget låtter likadant i köket (alla grejer). men de funkar ändå.


// vi i norge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0